انواع بازی های مدیریتی

معرفی و بررسی بازیهای کامپیوتری به همراه دانلود بازیهای کم حجم

انواع بازی های مدیریتی

معرفی و بررسی بازیهای کامپیوتری به همراه دانلود بازیهای کم حجم

عکسهای بازی مدیریتی Hotel Giant 2

بازی hotel giant 2

خرید بازی Hotel Giant 2 

  

پس از موفقیت بازی Hotel Giant در سال 2002 و با ایده ی فوق العاده ی شرکت Jowood وارد بازار شد و بسیار هم مورد توجه علاقه مندان به بازیهای مدیریتی قرار گرفت. این بار و در اواخر  سال 2008 بازی Hotel Giant 2 وارد بازار شده است ! هر چند در این لحظه که این یادداشت نوشته می شود، چند روزی بیشتر از انتشار این بازی نگذشته و هنوز بازتابی از این بازی دیده نشده، اما با توجه به تجریه ی نگارنده در حوزه ی بازیهای کامپیوتری، مخصوصاً بازیهای مدیریتی، به نظر می رسد که این بازی نظر خیلی ها را به خود جلب کند.

  به هر حال علاقه مندان با بازیهای Business Strategy و Business Simulation افراد خاصی هستند ! و بازیهای کمتری در این یبک منتشر می شود، اما مطمئن باشید که بازی Hotel Giant 2 نظر شما را جلب خواهد کرد.

  به طور کلی در بازی Hotel Giant 2 شما مدیریت یک هتل را از A تا Z بر عهده خواهید داشت ! و همه چیز بر عهده ی شما خواهد بود ! توضیحات کامل را در صفحه ی اختصاصی همین بازی در سایت فروشگاه بخوانید. کلیک کنید.

اما در اینجا شما می توانید عکسهایی را از محیط بازی ببینید !

لطفاً تا بارگذاری کامل عکسها؛منتظر بمانید.  

بازی مدیریتی هتل

لابی هتل

بازی مدیریتی هتل

بازی hotel giant 2

بازیهای مدیریتی Tycoon

سری بازی های Tycoon

 

در این مطلب به معرفی تعدادی از بازی های Tycoon  خواهیم پرداخت. البته در میان مطالب مربوط به این بازی ها از معرفی بازی، سایت، اخبار بازی ها و ... غافل نخواهیم شد.

 کلیه ی بازی هایی که طی این پست ها معرفی خواهند شد، در فروشگاه نیک موجود است.

 Tycoon چیست ؟؟

عده ای تصور می کنند، Tycoon یک شرکتی است  که کلیه ی بازی هایی که در اسم آنها  Tycoon وجود دارد متعلق به این شرکت است ! واژه ی Tycoon که به صورت « تایکون » خوانده می شود در لغت به معنای فردی قدرتمند به خصوص در زمینه ی کسب و کار و یا همان Business است.

 پس از آن که اولین بازی با نام Tycoon وارد بازار شد، از طرف علاقه مندان با استقبال روبرو شد، و شرکت های بسیاری اقدام به تولید بازی هایی در همین سبک کردند. بنابراین نباید تصور کنیم کلیه ی بازی های Tycoon متعلق به یک کمپانی هستند. همان طور که می دانید مثلاً Zoo Tycoon   محصول شرکت Microsoft Games و Roller Coaster Tycoon محصول شرکت Atari  و...

کلیاتی پیرامون بازی های Tycoon

بازی هایی که پسوند Tycoon دارند همگی در یک سبک قرار دارند، سبکی که معروف به Business Strategy می باشد. به بیان دیگر می توان گفت، در نام  این بازی ها اگر به جای واژه ی Tycoon  واژه ی Management  را قرار دهیم، توانسته ایم کلیت بازی را به درستی در نام آن بگنجانیم. مثلاً می توانیم به جای Zoo Tycoon  بگوییم Zoo Management یا به جای Oil Tycoon بگوییم Oil Management و همان طور که می دانید در بازی اول کاربر مسئولیت مدیریت یک باغ وحش در بازی دوم مسئولیت ودیریت یک شرکت استخراج نفت را بر عهده دارد. بنابراین این واژه ی Management بی ارتباط با بازی نبود.

 در بازی های Tycoon همیشه یک بنگاه اقتصادی وجود دارد که کاربر در بازی به جای مدیر آن بنگاه قرار می گیرد و مسئولیت تمام کارهای بنگاه بر عهده ی کاربر خواهد بود که البته در بخش های بعدی در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

Tycoon یک تجربه ی مفید !!

 یکی از محاسن بازی های Tycoon تجربه ای است که این بازی ها به کاربر می دهند. این بازی ها با ایجاد یک محیط مجازی کسب و کار به کاربر می آموزد که چگونه برای بنگاه خود سود ایجاد کند ! تبلیغات چه تاثیری بر فروش دارد، کجا باید تبلیغ کرد ؟ چه زمانی باید تبلیغ کرد ؟ کاهش قیمت چه تاثیری بر فروش دارد ؟ جگونه با رقبا، رقابت کرد ؟ و بسیاری نکات دیگر که در دنیای واقعی کسب و کار وجود دارد.

ادامه مطلب ...